Lost

sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

Greetings from Washington DC

Hei!

Eilen saavuttiin Washington DC:hen. Meinas lähtö mennä vähän vaikeaksi New Yorkista. Ainakin ne junaliput, jota me katsottiin makso yli 250 dollaria per henkilö, niin ajateltiin, ettei varmasti mennä junalla. Katsottiin sitten bussilippuje NYCistä DChen, ja jess, ne oli paljon halvempia. Katsottiin kartasta mistä bussi lähtee ja kaiken piti olla ok.Seuraavana päivänä kun saavuimme paikalle mistä bussin piti lähtee ei löytynyt mitään linja-auto asemaa, eikä missään ollut minkään näköistä kylttiä, että tästä lähtee bussit Washingtoniin. Siinä sitten tovin kierreltiin ja ihmeteltiin, missattiin se bussi, jolla meidän oli tarkoitus lähteä. Lopulta tultiin sitten ihmettelemään siihen osoitteeseen mistä bussin piti lähteä ja onneks eräs henkilö sitten huikkas virestä, että olemmeko mekin lähössä bussilla. Kohta siihen alkoikin kasaantumaan muitakin, jotka oli matkalla DChen.

Yesterday we arrived in Washington! We had some problems finding the bus station, but at last we found it and everything went well.

Tähän väliin vielä tunnelmia viimeisestä päivästä New Yorkissa (6.6.). Olimme taas vaihteeksi aikasin liikkeellä ja suuntasimme Brooklyn Bridgelle, jota pitkin kävelimme Manhattanille. Sieltä sitten käveltiin China Townin ja Little Italyn läpi. Seuraavaksi suuntasimme Highline Parkiin, jota pitkin kävelimme pohjoissuunnasta etelään. Ei ihan koko pätkää jaksettu kävellä, mutta aika jännä tuo puisto oli. En ainakaan itse ollut ajatellut, että siellä olisi ollut ihan noin paljon kasvustoa ja ihan puitakin (tosin ei niin isoja kuitenkaan). Tuolta sitten jatkoimme Rockefeller Centeriin, jonka katolle menimme ihastelemaan maisemia. Meille oltiin kerrottu, että sieltä näkee paremmin ympäri New Yorkia ja ettei sielä ole ihan yhtä paljon tungosta kun Empire State Buildingin näköalapaikassa. Tuolta On the top of the Rockista oli kyllä todella mahtavat näköalat koko NYCin yli ja tarpeeks korkea se oli myös. Tuolla katolla olisi voinut viettää ikuisuuden, niin huikeet maisemat sieltä oli kaikkialle. Maisemien jälkeen suuntasimme takas hotellille lepuuttamaan jalkoja, olimmehan me taas koko päivän kävelty. Paljon jäi New Yorkissa näkemättä, mutta toisaalta taas käytettiin aikaa aika tehokkaasti ja nähtiin myös paljon. NYCiin tulee varmasti palattua jonakin päivänä ja sitten ehtii ehkä nähä enemmän.

On last day in New York we walked along Brooklyn Bridge to Manhattan. From there we walked through China Town and Little Italy. We also walked along the High Line park and at last we went on the Top of the Rock, which was totally amazing! From there were so great views over Manhattan and whole New York. There was a lot of things we didn't have time to do and see in New York even though we used our time very effectively and did and saw a lot. Probably next time sometime in the future we will see more of NYC.

Brooklyn Bridge

China Town

Little Italy

Highline Park

On the top of the Rock

Saapumispävänä ei ehditty pahemmin kierrellä Washintonin nähtävyyksiä, paitsi sen verran mitä näki matkalla varrella hotellista ravintolaan (Valkoisesta talosta pohjoiseen). Tänään sitten kävelimme Valkoiselle talolle (joka sijaitsee aika lähellä hotelliamme), kierrettiin koko National Mall, jossa oli kaikkia muistomerkkejä, mm. I. ja II. maailman sotien muistomerkit, Lincolnin muistomerkki, Korean sodan veteraanien muistomerkki, Washington monumentti ja United States Capitol (Yhdysvaltain kongressin rakennus). Takas hotellille tultiin Washingtonin China Townin kautta, joka omasta mielestä oli hienompi kuin New Yorkin. Itse kaupunkikin on siistimpi eikä täällä ole yhtä täyteen pakattua kun New Yorkissa. Pakko sanoa, että tosi nätti kaupunki tämä on. Vietetään täällä varmaan jokunen päivä, riippuu vähän siitä miten auton hankinnan kanssa menee, tuleeko ongelmia tai ei. Toivottavasti menee hyvin. Sen näkee sitten huomenna  kun menemme autokaupoille!